Tuesday, March 3, 2009

TAPP_MDEC pada 13-15 Feb 2009

Salam, telah sekian lama..menyepi..hari ini baru ler nak buat laporan sikit kat blog nih...pada 13-15 Feb 2009 yang lepas, Mai terlibat dialam program Resubmission MDEC for Pre Seed Fund di Regency Hotel PD. This event may kena drive sorang-sorang dari JB to PD..this is for the first time I do..anyway so adventures. Akhirnya sampai gak..tak terasa penatpun..tapi bila dah balik JB tuh...dia baru rasa sengal pun ada..

Program ni..sebenarnya MDEC kumpulkan mana idea-idea yang dia boleh bantu untuk dikomersialkan..untuk dapatkan grant pembangunan dari MSC Malaysia. So, seramai 16 orang dari merata negeri..termasuklah Mai, Murni dan Din (budak SKIT7) dan ada gak dari SKIT6 Shahazim. Kami ditunjuk ajar secara teknikalnya untuk menambahbaikan kami nyer idea nih...mai nyer kena ubah marketplace..so kena banyak buat research lagi...tentang maintenance di Plantation Sector..macamanapun Mai dapat data support dari En Edwin dari Kementerian Pembangunnan Peladangan & Komoditi.
Gambar ini kumpulan mai..Murni (baju biru), Shida (baju merah), Ida (baju hitam) dan Mai (baju putih). Masa ni tengah bertungkus lumus siapkan slide presentation dan nak submit report. Masing2 sibuk dengan kerja.. Good Luck kekawan..5 Mac 2009 ni present..Pada Murni sekalong tahniah..coz dia dah dapat next stage.. Semoga kami..pun boleh jadi macam Murni..hehe

No comments:

Post a Comment