Saturday, March 21, 2009

MAJLIS ANUGERAH USAHAWAN NEGERI JOHOR (AURA) 2008

Alhamdullillah pada 18hb Mac 2009, kami SKIT7 dijemput oleh pihak MARA untuk menghadiri majis penganugerahan Usahawan terbaik yang diadakan setiap tahun, kali ini saya bersama rakan-rakan yang lain berpeluang untuk menyaksikan kejayaan-kejayaan yang telah dicipta oleh usahawan terbilang bimbingan dan tajaan MARA mengikut kategori. Bila melihat biodata mereka, ianya membukakan minda saya..walau anda berada tidak kira di kampung ke dibandar ker..jika ada kesungguhan pastinya kejayaan boleh dikecapi..yang amat memberikan saya satu tamparan adalah rakan sepermainan saya lagi..hanya menternak ayam..di kampung tapi boleh menjana pendapatan jutaaan ringgit dan pendapatan bersih dia pada tahun lepas RM360,000.00. Wow..! ada yang paling best saya nak share dengan anda, usahawan ni menang kategori usahawan muda hanya kedai mini market..2 lot kedai..tgk dari depanpun ala-ala biasa..tapi yang membuatkan saya terkejut adalah pendapatan tahunan dia adalah 17juta..pendapatan bersih dia..4juta..di Senggarang. Rasa macam nak terbang g balik kampung nak tengok kedai usahawan ni... So SKITTERS..termasuklah diri saya sendiri..cukup tercabar..dan buktikan pada diri kita yang kita juga mampu berjaya seperti mereka..Insyallah.

Ini adalah gambar barisan usahawan-usahawan yang menerima anugerah pada petang tersebut. TAHNIAH....Saya amat bangga dengan jatidiri kalian..




Mai sempat mengambil gambar possing bersama Kak Shifah sebelum majlis bermula..








Antara kawan SKIT 7 yang menyertai Majlis AURA ini.

No comments:

Post a Comment